fbpx

Gdańsk – kurs na patent Sternika Motorowodnego
w każdą niedzielę – Górki Zachodnie

Kurs sternika motorowodnego Gdańsk to szkolenie żeglarskie, podczas którego zdobędziesz potrzebną wiedzę, aby uzyskać „prawo jazdy” na motorówki, jachty i skutery wodne. Całość zakończona jest egzaminem na Patent Sternika Motorowodnego. Chcesz zostać sternikiem? Zapisz się! 

Dla kogo jest kurs?

Patent sternika motorowodnego jest dla wszystkich osób, które pragną przyjemnie spędzać czas na wodach morskich i śródlądowych. Chcesz poczuć moc silnika motorówki? A może lubisz przypływ adrenaliny na skuterze wodnym? Dobrze trafiłeś! Warunkami zdobycia kwalifikacji sternika motorowodnego są:

-Ukończone 14 lat w dniu egzaminu
-Zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego

Co mogę robić po zakończeniu kursu na patent sternika motorowodnego i zdaniu egzaminu?

Patent sternika motorowodnego pozwala na prowadzenie jachtów motorowych (motorówki, skutery wodne, jachty itp.) po wodach śródlądowych bez ograniczeń mocy oraz kierowanie jachtów motorowych (motorówki, skutery wodne, jachty itp.) do 12 m długości po morskich wodach wewnętrznych i w strefie do 2 mil morskich od brzegu na otwartym morzu.

Kurs jednodniowy – e-learning + praktyka.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych, przygotowaliśmy program kursu umożliwiający zdobycie uprawnień Sternika Motorowodnego już w jeden dzień. Cena obejmuje dostęp do zaawansowanej platformy e-learningowej przygotowanej specjalnie z myślą o naszych szkoleniach. Korzystając z tego rozwiązania, możesz samodzielnie przygotować się do egzaminu teoretycznego. Kurs online zawiera: opisy, zdjęcia, grafiki oraz przykładowe testy. Koszt dostępu to 170 zł jednak na naszym kursie dostajecie dostęp do platformy zupełnie za DARMO. Patent sternika motorowodnego w jeden dzień – czy to w ogóle możliwe?

Działa to następująco:

  • wybierz odpowiadający Ci termin z kalendarza
  • zapisz się na kurs (data to termin zajęć praktycznych)
  • opłać kurs w całości lub zapłać zaliczkę 50%
  • w przeciągu 1-2 dni od zapisu dostaniesz dostęp do platformy e-learningowej
  • ucz się kiedy chcesz, przeznacz na naukę 2 lub 10 godzin pracuj w swoim tempie
  • wykonaj przykładowe testy znajdujące się w szkoleniu online
  • przygotowany przyjdź na kurs stacjonarny
  • przypomnimy Ci najważniejsze zagadnienia teoretyczne
  • zalicz szkolenie praktyczne 
  • po takim przygotowaniu egzamin to już tylko formalność

Jak wygląda dzień kursu?

Podczas jednodniowego kursu nauczymy was wszystkiego, czego potrzebujecie do samodzielnego prowadzenia jachtu motorowego.

Harmonogram dnia:
09:00 – Kawa, dokumenty, opłaty i trochę śmiechu na start
10:00 – Podsumowanie teorii – przypominamy to co dostaliście w e-learningu
13:00 – Kończymy teorię, przerwa na toaletę i ciastko, dzielimy się na grupy 
13:15- Praktyka, czyli idziemy na wodę!
16:00- 17:00 – W zależności od ilości osób o tej godzinie wszyscy powinni być po pełnym szkoleniu praktycznym
17:00 – Chwila przerwy, toaleta, ciastko, kanapka
17:15 – Egzamin teoretyczny oraz praktyczny

Jest to przykładowy harmonogram, który zmienia się w zależności od ilości kursantów i pogody.


Lokalizacja:

Gdańskie szkolenia odbywają się w Marina Przełom ul. Przełom 24 Gdańsk – Górki Zachodnie

Dojazd samochodem: Kierujemy się na Górki Zachodnie ulicą Łowicką. Mijając po prawej Stocznię „Wisła” dojeżdżamy do końca ul. Łowickiej. Skręcamy w lewo w ul. Przełom, po 200 znajduje się brama do Mariny

Autobusem: 100m od Mariny Przełom jest przystanek autobusowy Górki Zachodnie 01, jedynym autobusem dojeżdżającym na ten przystanek jest autobus numer 111

Rowerem: W zależności od tempa na rowerze, szkolimy 30-40 minut od centrum Gdańska

Egzamin – teoria i praktyka

Egzaminy na naszych kursach przeprowadzane są przez komisję upoważnioną przez ministerstwo Sportu i Turystyki. Wszystko zdane egzaminy skutkują uzyskaniem Państwowych uprawnień wydawanych na mocy ustawy o Sporcie z 2010 roku. Pozytywny wynik egzaminu to zaliczenie obu części egzaminacyjnych. Cały egzamin składa się z części praktycznej oraz teoretycznej.

– Egzamin teoretyczny – test jednokrotnego wyboru składający się z 75 pytań. W każdym pytaniu znajdziesz trzy propozycje odpowiedzi A, B oraz C. Tylko jedna z nich jest prawidłowa. Pozytywny wynik testu otrzymasz, odpowiadając poprawnie na 65 z 75 pytań. Przykładowe pytania znajdziesz w materiałach szkoleniowych oraz w e-learningu.

– Egzamin Praktyczny – składa się z dwóch części: praktyka na wodzie oraz prace bosmańskie . Egzamin na wodzie polega na wykonaniu podstawowych manewrów z prowadzenia łodzi motorowej. Najczęściej egzamin odbywa się na takiej samej łodzi, na której się szkolicie. Każdy z uczestników egzaminu będzie musiał wykonać podstawowe manewry, prowadząc jednostkę pływającą. Są to m.in.: pływanie w ślizgu, podejście do człowieka (MOB), cumowanie. Każdy z manewrów można powtórzyć w przypadku niepowodzenia. Egzaminator obecny na jednostce ocenia poprawność i bezpieczeństwo manewrów. Zaliczenie egzaminu to poprawne wykonanie wszystkich zadań egzaminacyjnych. Pozytywny wynik skutkuje wydaniem patentu motorowodnego. 

Opcje dodatkowe:

Jeżeli standardowa opcja kursu nie odpowiada Twoim, oczekiwaniom możesz obniżyć oczekiwania lub wybrać jedno bądź więcej rozszerzeń. Pamiętaj, że jesteśmy elastyczni i możemy dostosować szkolenie do Twoich potrzeb.

DODATKOWA TEORIA – 200 zł

Nie czujesz się dobrze z e-learningiem?Nie ma problemu! Raz w miesiącu organizujemy zajęcia teoretyczne rozszerzone gdzie nasi instruktorzy szczegółowo wytłumaczą wszystkie zagadnienia teoretyczne.

DODATKOWE PŁYWANIE

Chcesz poćwiczyć przed egzaminem, a może chciałbyś potrenować bardziej zaawansowane manewry? Możesz zamówić dodatkową manewrówkę. Dowolne terminy i akweny? Dostępne tylko w Warszawie

KURS INDYWIDUALNY

Nie masz czasu w weekend? Chcesz indywidualnego podejścia? Zorganizujemy dla Ciebie kurs w indywidualnym terminie.

Kurs
750 pln
tylko 650 pln

– szkolenie praktyczne i teoretyczne
– materiały edukacyjne PDF
– woda, kawa, ciastka
-darmowy dostęp do E-learningu

Egzamin
250 / 125 pln

Opłata egzaminacyjna wynosi 250 zł. Zniżka 50% przysługuje uczniom i studentom do 26 roku życia. Warunkiem uzyskania zniżki jest posiadanie ważnej legitymacji uczniowskiej / studenckiej

Kurs + Egzamin
1000 / 875 pln
900 / 775 pln

Płatność za kurs (650 przelewem lub blikiem. Płatność za egzamin (125/250) gotówką na miejscu.

Terminy Gdańsk – każda niedziela – prawie:)

Chcesz się zapisać? Kliknij w interesujący Cię termin i wypełnij formularz zapisu. Podaj Swoje dane w polu uczestnik. Jeżeli rezerwujesz kurs dla osoby niepełnoletniej kliknij po prawej stronie nie bierze udziału, następnie dodaj uczestnika. Po prawej stronie znajdziesz opcje dodatkowe. Podczas rezerwacji możesz opłacić kurs w całości lub zaliczkować. W formularzu zapisu znajdziesz opcję płatności online.

Jeżeli chcesz otrzymać fakturę VAT poinformuj nas o tym niezwłocznie. W przeciwnym wypadku sprzedaż zostanie zarejestrowana na kasie fiskalnej bez podania numeru NIP.

Kwiecień ->

Maj ->

Często zadawane pytania.

Nie jesteś pewnien czy dany kurs jest dla Ciebie? Zapoznaj się z często zadawanymi pytaniami. Jeżeli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania śmiało skontaktuj się z nami w dowolny sposób. Postaramy się odpowiedzieć i pokierować Cię podczas wyboru szkolenia dla Ciebie.

Po co kurs na Sternika Motorowodnego?

Szkolenia Motorowodne to zestaw szkoleń dla osób chcących posiąść wiedzę praktyczną i teoretyczną z zakresu operowania jednostkami pływającymi, napędzanymi silnikami. Po zakończeniu odpowiedniego kursu, uczestnicy będą gotowi do samodzielnego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu na wodzie i w jej otoczeniu.

Kiedy potrzebuję uprawnień motorowodnych?

Kwestie użytkowania jednostek sportowych i rekreacyjnych, zarówno po wodach morskich jak i śródlądowych, reguluje polskie prawo. Patenty motorowodne są swojego rodzaju „Prawem Jazdy” na motorówki. W przypadku poruszania się po wodzie nie potrzebujemy patentów, żeby poruszać się jednostkami:

  • o napędzie mechanicznym z silnikami do 10 kW (13,6 konia mechanicznego)
  • jachtami żaglowymi do 7 metrów długości
  • o napędzie mechanicznym z silnikami do 75 kW (102 konia mechanicznego) z ograniczeniem 13 metrów długości kadłuba oraz konstrukcyjne ograniczenie do 15 km/h

W pozostałych przypadkach potrzebujemy patentu lub licencji motorowodnej. 

Sternik Motorowodny

Patent Sternika Motorowodnego to pierwszy stopień uprawnień motorowodnych. Uzyskać go może każdy kto ma ukończone 14 lat. 

Uprawnienia:

  • po wodach śródlądowych (bez ograniczeń mocy silnika)
  • jachtami o długości kadłuba do 12m po wodach morskich w porze dziennej w odległości 2Nm od brzegu oraz po morskich wodach wewnętrznych

W praktyce: wszystkim co ma silnik spalinowy, elektryczny, parowy, jądrowy i inne po wodach śródlądowych (jeziora, rzeki, oczka wodne, kałuża przed domem itp.)

Sternik motorowodny to uprawnienia na motorówki, pontony z silnikami, skutery wodne i inne nie podlegające pod „bez patencie”. 

Stosowany jest głównie na wody śródlądowe i morskie wody przybrzeżne.

Motorowodny Sternik Morski

Można powiedzieć, że to uprawnienia drugiego stopnia. Uprawnienia te pozwalają nam na dalsze eskapady morskie, bez ograniczeń mocy silnika. 

Uprawnienia:

  • po wodach śródlądowych (bez ograniczeń mocy silnika)
  • po wodach morskich jachtami o długości do 18 metrów długości kadłuba

Wymaga odbycia stażu w wysokości 200 godzin pływania po otwartym morzu. Przy czym zalicza się staż z jachtów żaglowych. Chodzi o zdobycie doświadczenia w kwestii pływania nocnego oraz nawigacji morskiej.

Kandydat chcący uzyskać stopień Motorowodnego Sternika Morskiego musi mieć ukończone 18 lat.

Kapitan Motorowodny

To patent dla prawdziwych wilków morskich. Pozwala nam poruszać się po wodach morskich jachtami motorowodnymi bez ograniczeń mocy i wielkości. Natomiast żeby go zdobyć potrzeba się trochę napływać. 

Wymagania:

  • patent Motorowodnego Sternika Morskiego;
  • staż 1200 godzin po uzyskaniu MSM (w tym 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu, 100 godzin na jachcie powyżej 20m oraz 100 godzin na wodach pływowych);

Kandydaci na stopień Kapitana Motorowodnego nie podchodzą do egzaminu. Stopień nadawany jest po uzyskaniu stażu.

„Bez patencie”

To dla użytkownika możliwość spędzania czasu nad wodą bez szkolenia się w zakresie motorowodnym i żeglarskim. Ustawodawca nie wymaga od nas patentu do prowadzenia:

  • o napędzie mechanicznym z silnikami do 10 kW (13,6 konia mechanicznego)
  • jachtami żaglowymi do 7 metrów długości
  • o napędzie mechanicznym z silnikami do 75 kW (102 konia mechanicznego) z ograniczeniem 13 metrów długości kadłuba oraz konstrukcyjne ograniczenie do 15 km/h

Przy czym nie zwalnia nas to z obowiązku posiadania niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu przepisów i bezpieczeństwa. Pamiętajcie na wodzie najważniejsze jest bezpieczeństwo!

Co potrzebuję żeby pływać skuterem wodnym?

Do prowadzenia skuterów wodnych w większości przypadków wystarczy patent Sternik Motorowodnego. Jeżeli nie planujemy wypraw skuterem z Polski do Szwecji to ten patent w zupełności wystarczy.

Oczywiście każdy następny stopień również pozwala nam na prowadzenie skuterów wodnych. 

Co zabrać na kurs Sternika Motorowodnego?

Kurs na patent sternika motorowodnego przeprowadzamy częściowo w pomieszczeniu częściowo na zewnątrz. Co musicie zabrać? Przede wszystkim ubrania dostosowane do pogody! Pływamy w każdych warunkach. W końcu “Nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani żeglarze” 🙂 W okresie wiosennym i jesiennym zalecamy zabrać ze sobą: Ciepłe skarpety, bieliznę termoaktywną, wodoodporne spodnie oraz kurtkę, rękawiczki, coś na szyję i głowę. Na letnie upały poza oczywiście ubraniem się “na krótko” przypominamy o zabraniu ze sobą czapki, kremu z filtrem i okularów przeciwsłonecznych. 

Poza odpowiednimi ubraniami nie zapomnij o:

Dowodzie osobistym, opłaceniu kursu, lub posiadania odpowiedniej ilości gotówki aby to zrobić, legitymacji szkolnej/studenckiej w celu uzyskania 50% zniżki za egzamin (125zł zamiast 250zł)

Lubię jeść! Co jeśli zgłodnieje podczas kursu?

Podczas kursu na patent sternika motorowodnego zapewniamy wodę, kawę i herbatę. 

Zazwyczaj na stole znajdziecie również ciastka lub inne słodkie przekąski. Cały kurs zajmuje parę godzin, więc zabranie ze sobą kanapki lub pięciu w przypadku takich głodomorów jak nasi sternicy, będzie dobrym pomysłem. Istnieje również możliwość zamówienia obiadu do portu. Nasi instruktorzy podpowiedzą gdzie zadzwonić, żeby dobrze zjeść 🙂

Szukasz kursów w innych lokalizacjach?